Am inceput, de curand, o serie de articole menite sa ajute bloggerii incepatori sa isi sporeasca expunerea si sa isi optimizeze blogurile pentru motoarele de cautare. Am tratat optimizarea blogului pentru SEO, si modalitatile de promovare a articolelor pe retele de socializare, directoare, forumuri sau alte bloguri. Insa una dintre cele mai importante aspecte ale blogging-ului profesionist este crearea de continut si in aceasta activitate pot aparea cele mai mari oportunitati de optimizare
Pentru un blogger profesionist, unul dintre obiectivele principale ar trebui sa fie, in opinia noastra, gasirea echilibrului intre stilul si continutul preferat, preferintele publicului si cerintele advertiserilor. De aceea e util, uneori, sa te pui si in pielea unuia dintre colaboratori, sau a unuia dintre cititori pentru a vedea daca nu cumva iti vin idei care sa iti imbunatateasca activitatea. Din prisma SEO perspectiva unui advertiser poate ajuta la optimizarea propriului continut. De aceea acesta este primul sfat:
- Gandeste ca un advertiser
Pentru optimizare SEO advertiserii cauta in general sa descopere sintagmele cheie cu cel mai mare numar de cautari si sa adopte strategii care sa ii plaseze pe primele pozitii din listarea de rezultate in urma cautarilor acelor sintagme de catre public. Tu de ce nu ai face asta, pana la urma te zbati ca sa obtii autoritate in acelasi domeniu. Iti poti face oricand un cont de Google AdWords unde folosind planificatorul de cuvinte cheie sa descoperi care sunt cele mai avantajoase sintagme cheie din domeniul tau (numar mare de cautari si concurenta scazuta). Apoi iti poti dezvolta continutul in functie de concluziile acestei analize. Nu trebuie sa te fortezi sa folosesti cuvintele cheie, atata timp cat le retii, isi vor face loc natural in textele tale.
- Formuleaza titlurile articolelor cu gandul la optimizare
Odata ce te-ai obisnuit sa folosesti cuvintele cheie iti vei dori ca acestea chiar sa fie luate in considerare de catre motoarele de cautare. Plasarea acestora in titluri sau subtitluri (headings) are calitatea de a genera indexare superioara.
Exista cateva sugestii cu privire la cum ar trebui sa arate un titlu bun, chiar daca nu sunt luate in seama de prea multi. Cum spuneam mai sus, acesta trebuie sa contina sintagme de cautare, preferabil chiar la inceputul acestuia. In al doilea rand, trebuie sa nu depasasca 65 de caractere. O alta practica utilizata des este folosirea alaturi de titlul articolului, a numelui blog-ului sau a brand-ului promovat, cu toate ca aceasta optiune tine mai mult de brand awareness decat de nevoi SEO.
- Trateaza cu atentie continutul preluat
Daca vrei sa citezi un bloc de text prezent pe alt site sau blog intr-unul dintre articolele tale trebuie sa te asiguri ca acesta nu va fi vazut ca o forma de plagiat de catre motoarele de cautare. Sunt mai multe feluri pentru a cita intr-un mod care nu iti afecteaza ranking-ul. In primul rand trebuie sa te asiguri ca articolul tau contine mult mai mult continut original decat continut citat, deci e bine sa citezi cat mai putin posibil. In al doilea rand e util sa folosesti tag-ul Blockquote (ghilimele in procesoarele de text de pe platformele de blogging) pentru a marca un continut preluat. In al treilea rand, pentru scrupulozitate maxima, poti cita printr-un link sursa textului folosit.
- Foloseste imagini si clipuri video si audio embedded
In criteriile de clasificare a continutului folosite de Google, continutul multimedia are intotdeauna o pondere importanta. Daca iti vin idei de a ilustra cu ajutorul imaginilor sau videoclipurilor continutul articolelor tale, aceasta actiune va fi premiata de catre programele motoarelor de cautare. Ca si in cazul continutului scris, este recomandat ca imaginile sa fie originale sau insotie de citarea sursei (in cazul in care folosirea imaginii este gratuita).